Selasa, 10 Mei 2011

SELAMAT HARI IBU !!!

Ibu,
Kau telah kandungku selama 9 bulan,
Kau juga telah membesarkan diriku,
Dari kecil hingga dewasa kau masih menjagaku,
Walaupun dirimu sudah berusia,

Ibu,
Seusai aku dewasa bisakah aku menjagamu,
Menjaga sebaik mungkin kau menjagaku,
Siang malammu kau korbankan,
Demi menjaga aku seorang,

Ibu,
Demi diriku juga kau tabahkan hatimu,
Walaupun aku sering kali menyakitinya,
Kau juga tidak pernah menonjolkannya,
Malah kau simpan sahaja dihatimu itu,

Ibu,
Bila aku dilanda masalah,
Kau sering berada di sisiku,
Berkongsi serta menenangkan hati gundahku,
Kau juga sentiasa memberi dorongan kepada diriku,

Ibu,
Sekiranya suatu hari nanti kau tiada,
Mampukah aku berdiri setinggi ini,
Mampukah aku menyelesaikan masalah sendiri,
Mampukah aku membalas jasamu yang dulunya kau korbankan,

Ibu,
Adanya hari istimewa ini,
Seluruh ibu di dunia bergembira,
Bergembira kerna jasa mereka diingati,
Dan bergembira kerna anak mereka masih menyayangi mereka,
Sebagaimana seorang ibu menyayangi anaknya,

SELAMAT HARI IBU....

p/s : puisi ini didedikasikan untuk mummyku yang tersayang dan juga ibu2 diseluruh negara.....
~ I LOVE U MUMMY ~

Tiada ulasan: