Sabtu, 5 Februari 2011

Roda Percintaan...

Dulu kau adalah kekasih pertamaku,
Kau juga cinta pertamaku,
Wujudnya rasa cinta dihatiku setelah kau hadir,
Memberi cahaya serta debunga yang indah dihatiku,

Sekian lama kita bersama,
Kau meninggalkan aku kerana dia,
Cinta kita tidak bermakna bagi kau,
Kerna kau meninggalkan aku,

Kau pergi tanpa ucapan,
Kau pergi tanpa lambaian,
kau tinggalkan aku keseorangan,
Kau biarkan aku kesedihan,

Kini kau hadir buat kedua kalinya,
Memohon cintaku yang telah kau tinggalkan,
Kesakitan yang di rasaiku tidak kau hiraukan,
Kini dirimu di hatiku sudah berganti,

kehilanganmu bukan kegembiraan padaku,
Tapi pemergianmu lebih indah dari bercinta denganmu,
Kata-kata hikmat yang dilontar seketika dahulu,
Telah aku padamkan dari mindaku,

Kini aku mula hidup baru,
Dengan hadirnya si dia sebagai ganti,
Dengan kata-kata yang lebih ikhlas,
Telah membuatku lebih tabah,

Dia membawaku ke jalan yang benar,
Dia juga bersamaku disaat aku memerlukan,
Dia mencurahkan segalanya kepadaku,
Dia juga menjadikan aku sebagai suri hidupnya,

Tiada ulasan: