Sabtu, 23 April 2011

Teman yang dilupai....

Teman,
Aku fikir kau adalah teman sejatiku,
Kau selalu menyatakan yang aku sahabat sejatimu,
Kini kau bikin aku sedih tanpa sedikitpun kau sedari,
Aku sedar aku tidak layak untukmu teman,

Teman,
Tika kau sakit aku sering doakan kesihatanmu,
Diwaktu aku sakit pernahkah kau fikirkannya?,
Aku fikir kau tak pernah fikirkannya walaupun sedikit,
Malah kau bergembira dengan teman yang lain,

Teman,
Waktu kau senang kau tinggalkan aku,
Waktu kau susah kau mencari aku,
Bila kau sakit aku sentiasa bertanya khabar,
Bila aku sakit kau tidak pernah menelefon apatah lagi 'sms',

Teman,
Aku tahu yang aku tidak sebaikmu,
Aku juga tidak secantikmu,
Aku juga tidak se-popularmu,
Aku bukan mahukan semua itu teman,
Tapi aku cuma kau menghargaiku sebagai TEMANmu bukan hambamu...

Tiada ulasan: