Isnin, 6 Disember 2010

Kisah Saya, Dia, dan Kami bersama....


Setelah sekian lama saling mengenali,
Akhirnya terjalin sudah satu ikatan,
Pada 7 Februari 1981 dua insan menjadi satu,
Selama 29 tahun bergelar suami isteri,
Mereka telah dikurniakan 5 orang cahaya mata,

Pendiam itu sifatnya,
Seorang ayah dan suami yang penyayang,
Kerjayanya di Perantauan,
Itulah dia abah saya,Abdullah Hj Ahmed,

Peramah itu sifatnya,
Selalu tersenyum tak kira bangsa,
Kerjanya di IPKB,
Itulah dia mummy saya,Habsah Ismail

Guru itu bidangnya,
Mempunyai seorang isteri dan anak yang comel,
Tinggalnya di tanah tinggi,
Itulah dia along saya, Mohd Shaharuddin,

Guru juga pilihannya,
Seorang isteri dan ibu dalam satu masa,
Jawa adalah keturunannya,
Itulah dia my sister in-law,Musliyanti

Akauntan itu kerjayanya,
Rajin bekerja sifatnya,
Selalu dipuji kerana manis orangnya,
Itulah dia abe wea saya,Mohd Shahrul Ridzuan

Math itu favouritenya,
IPTB itu tempat belajarnya,
Tastenya terlalu tinggi,
Itulah kak uyu saya,Nurul Hayana

Suka mengusik adalah sifatnya,
Dipandang sekali jatuh hati,
Selalu dapat apa yang dihajati,
Itulah dia kak aida saya,Nurul Ainda

Orangnya comel sekali,
Makan pula dijadikan hobi,
Tengok TV depan sekali,
Bila belajar mula lali,
Itulah saya sendiri,Izzah Syahira

Tuannya kecik sekali,
Bercerita dan menari itu hobinya,
Anak orang tanah tinggi,
Itulah dia anak saudara saya,Nur Alya Farisya

Ikut hati masih panjang,
Ikut masa terlalu pendek,
Sampai disini sahaja saya berkata-kata......

Tiada ulasan: